Obsah
ŘEMESLA NA PODBRDSKU
- ŘEMESLA NA PODBRDSKU ZÁVISLÁ NA MÍSTNÍCH PŘÍRODNÍCH ZDROJÍCH - vzdělávací program ke stálé expozici Jak se žilo na Podbrdsku přiblíží žákům život v brdské přírodě, která odpradávna poskytovala lidem, kteří se zde usadili, suroviny a obživu
- CVOČKAŘSTVÍ - PUTOVÁNÍ ZA BRDSKÝM CVOČKEM - k tradičním podbrdským řemeslům patřilo cvočkařství
Struktura programu
- Úvod v expozici Jak se žilo na Podbrdsku
- Tradiční řemeslné výrobky v běžné podbrdské domácnosti
- Projekce krátkého historického dokumentu o řemeslech na Podbrdsku s důrazem na cvočkařství
- Práce v expozici Řemesla na Podbrdsku (stodola) - ,,Putování za brdským cvočkem,, - ukázka kování + praktická zkouška kování cvočku a plnění úkolů na stanovištích, práce s pracovními listy
- Závěr a rozloučení
Program navazuje na RVP ZV
Vzdělávací obory
Člověk a jeho svět
Místo, kde žijeme – program je zaměřen na teoretické i na praktické poznávání místních a regionálních historických skutečností. Při práci ve skupinách žáci plní různé úkoly, které by měly přirozený způsobem probudit kladný vztah k místu jejich bydliště a postupně rozvíjet národní cítění a vztah k naší zemi.
Lidé kolem nás – žáci poznávají historický kontext svého regionu, místní kulturu před nástupem globalizace.
Lidé a čas – žáci se učí orientovat se v dějích a v čase, učí se poznávat, jak se život a věci vyvíjejí v závislosti na čase a historickém kontextu. Podstatou programu je vyvolat u žáků zájem o minulost. Vycházíme-li od nejznámějších historických událostí v obci a regionu, nacházíme kamínek z mozaiky kulturního bohatství celé země.
Člověk a společnost
Žáci poznají dějinné, sociální a kulturně historické aspekty života lidí v našem regionu – v celé jejich rozmanitosti, proměnlivosti a ve vzájemných souvislostech, s důrazem na každodenní život.
Člověk a příroda
Žáci mají příležitost poznávat přírodu jako systém, jehož součásti jsou vzájemně propojeny, působí na sebe a ovlivňují se. V historickém kontextu mohou vnímat například proměnu krajiny v okolí, proměny druhového složení plodin v minulosti a dnes… Na takovém poznání je založeno i pochopení důležitosti udržování přírodní rovnováhy pro existenci živých soustav i člověka, včetně možných ohrožení plynoucích z přírodních procesů, z lidské činnosti a zásahů člověka do přírody. Vzdělávací oblast významně podporuje vytváření otevřeného myšlení, kritického myšlení a logického uvažování.
Kompetence pracovní, komunikativní, k učení
Délka programu dle individuálních potřeb 60 – 90 minut
Cena 40,- Kč/ žák, doprovod zdarma
Rezervace programu
pv@podbrdskemuzeum.cz 311/ 249 262